Cahaya yang Berterusan..


Sepanjang hidup aku, aku tak pernah terfikir untuk mencari makna nama aku.
Ya, sepanjang hidup.

Sehingga beberapa minit yang lepas, aku terdetik untuk mencari makna nama aku.

Nama penuh: Nurul Wan Adzlyn.
Dimana 'Nurul' itu bermaksud 'Cahaya'
dan 'Wan' itu hanyalah nama keturunan..
dan akhir sekali 'Adzlyn' itu bermaksud 'Yang Berterusan / Sentiasa Ada"

"Cahaya yang Berterusan.."

Alhamdulillah..
Indahnya, manisnya, cantiknya..

Terima kasih Emak,
Terima kasih Abah.

Sayang semua!

"Izinkan aku.. Untuk menjadi cahayamu yang sentiasa disisi, dan berterusan menerangi.." 

*senyum*

Semoga aku mampu menjadi insan yang lebih baik,
Seiring dengan akhlaknya yang secantik nama..

P/s: Oh iya! Sebelum terlupa, Lynn (nickname) aku bermaksud 'Lembut'.. Jadi adakah aku ini lembut orangnya? Wallahualam.. Assalamu'alaikum..

No comments: