Tercicir dari ingatan

Letih lah,
Gua ingat - orang lain tak ingat.
Semua lupa, alpa.
Tercicir.

Penat nak terasa bagai.
Rapuh - tak teguh.
Nokharom.

Cuma satu,
Jangan tanya bila gua buat perihal yang sama,
Jangan tanya bila gua hilang entah kemana.

Gua letih.
Semua sama, serupa.
Dua kali lima.

Benda ni lah yang paling gua tak suka.
Bukan seorang, tapi semua.
Gua terkena,
Entah kenapa cepat terasa.

Mungkin dah tak lama.

Hati - sabar.
Jiwa - tenang.

Saat ini,
Biar aku campak hati ini jauh - jauh,
Biar aku hidup tak punya rasa.
Biar aku hidup tak tersiksa.
Heartless - Lengai.

Baru bahagia agaknya.
Ah! Rapuh!

Agaknya, kalau gua mati; ada tak orang mahu datang lihat jenazah gua buat terakhir kalinya? Iringi jenazah ke liang lahad? Ada ke? Ah, itupun kalau ada yang masih ingat gua. - Boneka

Masa senang, keliling pinggang.
Masa susah, entah kemana menghilang.

No comments: